Aktualności 07.05.2025
Obrony pracy dyplomowych na kierunku Projektowanie Graficzne maj 2025

Karolina Podyma i Wiktor Selega ( dyplom łączony ) Temat: „Dwukres” – Autorska animacja o konflikcie w postrzeganiu śmierci w ujęciu fizycznym i duchowym.
„Dwukres” to krótkometrażowy film animowany poruszający tematykę śmierci, umierania i żałoby. Film eksploruje, jak przedmioty codziennego użytku transformują się w nośniki pamięci i emocji, stając się symbolicznymi pomostami między tymi, którzy odchodzą, a tymi, którzy zostają. Animacja łączy techniki rysunkowe 2D z modelowaniem i animacją 3D.
„Dwukres” is a short animated film that explores the themes of death, dying, and mourning. The film delves into how everyday objects transform into vessels of memory and emotion, becoming symbolic bridges between those who have passed and those who remain. The animation combines 2D hand-drawn techniques with 3D modeling and animation.
„Dwukres” is a short animated film that explores the themes of death, dying, and mourning. The film delves into how everyday objects transform into vessels of memory and emotion, becoming symbolic bridges between those who have passed and those who remain. The animation combines 2D hand-drawn techniques with 3D modeling and animation.

Klaudia Janasz Temat: Horti dziennik. Relacja z roślinami jako forma autoterapii.
Horti Dziennik pomaga się wyciszyć i dostrzegać piękno natury. Zawiera praktyczne wskazówki oraz przepisy, które wspierają codzienną pielęgnację roślin i rozwój uważności. Uczy systematyczności w opiece nad roślinami, które mają zbawienny wpływ na samopoczucie. Dzięki niemu można również poznać, czym jest terapia uważności (mindfulness) i jak ją praktykować na co dzień.

Karina Basiura Temat: Naranga - projekt koncepcyjny gry komputerowej osadzonej w świecie fantasy. Promotor: dr Marcin Nowrotek Recenzent: dr hab. Monika Starowicz
Nāraṅga: Potomstwo Światła to koncepcyjny projekt nieliniowej, przygodowej gry komputerowej fantasy, przedstawiony w formie artbooka.
Opowieść śledzi losy Ludu Światła, istot zrodzonych z tytułowego, pomarańczowego drzewa – Nāraṅgi. Oczami wyjątkowego nastolatka, Kody, gracz odkrywa tajemnice krainy, starając się rozwikłać zagadkę obumierającego drzewa, źródła życia całej społeczności.
Gra powstała z potrzeby opowiedzenia uniwersalnej historii o dojrzewaniu i poszukiwaniu własnej tożsamości.
Nāraṅga: Descendants of Light is a concept project of a nonlinear fantasy adventure video game, presented in the form of an artbook.
The story follows the fate of the Light Folk, beings born from the titular orange tree – Nāraṅga. Through the eyes of an gifted teenager named Koda, the player uncovers the secrets of the land while trying to solve the mystery of the dying tree, the source of life for the entire community.
The game was created out of a need to tell a universal story about adolescence and searching for one identity.
Opowieść śledzi losy Ludu Światła, istot zrodzonych z tytułowego, pomarańczowego drzewa – Nāraṅgi. Oczami wyjątkowego nastolatka, Kody, gracz odkrywa tajemnice krainy, starając się rozwikłać zagadkę obumierającego drzewa, źródła życia całej społeczności.
Gra powstała z potrzeby opowiedzenia uniwersalnej historii o dojrzewaniu i poszukiwaniu własnej tożsamości.
Nāraṅga: Descendants of Light is a concept project of a nonlinear fantasy adventure video game, presented in the form of an artbook.
The story follows the fate of the Light Folk, beings born from the titular orange tree – Nāraṅga. Through the eyes of an gifted teenager named Koda, the player uncovers the secrets of the land while trying to solve the mystery of the dying tree, the source of life for the entire community.
The game was created out of a need to tell a universal story about adolescence and searching for one identity.

Julia Augustowicz Temat: Siła Dziewczyńskości. O dorastaniu, ciele i odwadze bycia sobą. Projekt publikacji poświęconej zjawisku dziewczyńskości i dojrzewaniu jako dziewczyna.
Projekt jest swoistym esejem wizualnym; przedstawieniem (subiektywnej) esencji dziewczyńskości. W skład książki wchodzą m.in. hafty oraz kolaże fotograficzne. Warstwę typograficzną tworzą autorskie fragmenty tekstów, teksty poetyckie, cytaty oraz fragmenty z przeprowadzonej sondy środowiskowej wśród moich bliskich znajomych i rodziny. Kierowała mną potrzeba odzyskania narracji swojego
dojrzewania (refleksja nad własnym dziewczyństwem) oraz próba przedstawienia pojęcia szerszej grupie osób.
The project is a visual essay; a presentation of the (subjective) essence of girlhood. The book consists of, among others, embroidery and photographic collages. The typographic layer is made up of original text fragments, poetic texts, quotes and fragments from a survey conducted among my close friends and family. I was
driven by the need to recover the narrative of my adolescence (reflection on my own girlhood) and an attempt to present the concept to a wider group of people.
dojrzewania (refleksja nad własnym dziewczyństwem) oraz próba przedstawienia pojęcia szerszej grupie osób.
The project is a visual essay; a presentation of the (subjective) essence of girlhood. The book consists of, among others, embroidery and photographic collages. The typographic layer is made up of original text fragments, poetic texts, quotes and fragments from a survey conducted among my close friends and family. I was
driven by the need to recover the narrative of my adolescence (reflection on my own girlhood) and an attempt to present the concept to a wider group of people.

Olaf Mystek Temat: Tychy miasto, nie projekt. Fotograficzna refleksja miasta.
Projekt dotyczy emocjonalnego odbioru przestrzeni miejskiej Tychów. Za pomocą fotografii oraz anonimowych wypowiedzi mieszkańców, zebranych w wywiadzie internetowym, opracowano publikację ukazującą codzienność, uczucia oraz
indywidualne postrzeganie miasta. Celem publikacji było zderzenie obiektywnej wizji miasta z subiektywnymi odczuciami mieszkańca Efektem końcowym jest książka fotograficzna łącząca obraz z tekstem. Publikacja wydrukowana w technice offsetu cyfrowego.
The project concerns the emotional perception of the urban space of Tychy. Using photography and anonymous residents’ statements collected through an online interview, a publication was created that presents everyday life, emotions, and individual views of the city. The aim was to contrast the objective image of the city with the resident’s subjective experience. The final result is a photo book combining image and text, printed using digital offset technology.
indywidualne postrzeganie miasta. Celem publikacji było zderzenie obiektywnej wizji miasta z subiektywnymi odczuciami mieszkańca Efektem końcowym jest książka fotograficzna łącząca obraz z tekstem. Publikacja wydrukowana w technice offsetu cyfrowego.
The project concerns the emotional perception of the urban space of Tychy. Using photography and anonymous residents’ statements collected through an online interview, a publication was created that presents everyday life, emotions, and individual views of the city. The aim was to contrast the objective image of the city with the resident’s subjective experience. The final result is a photo book combining image and text, printed using digital offset technology.

Marta Swoszowska Temat: Na talerzu. Narzędzie pomagające odnaleźć zdrową relację z jedzeniem
„Na Talerzu” to publikacja wspierająca budowanie zdrowej relacji z jedzeniem, angażująca użytkownika. Książka oparta jest na metodach arteterapii i uważności, składa się z trzech rozdziałów: zmysły, emocje i chwile. Publikacja zawiera, ćwiczenia twórcze które użytkownik kreatywnie wypełnia, stając się współautorem formy graficznej, Projekt łączy proste formy wektorowe z rysunkiem odręcznym autorki i użytkownika. Książka została stworzona na podstawie własnych doświadczeń i badań potrzeb odbiorców.
On the Plate is a publication that supports building a healthy relationship with food by actively engaging the user. The book is based on methods of art therapy and mindfulness, and consists of three chapters: senses, emotions, and moments. It includes creative exercises that the user completes, becoming a co-author of the visual form. The project combines simple vector graphics with hand-drawn illustrations by both the author and the user. The book was created based on personal experience and research into user needs.
On the Plate is a publication that supports building a healthy relationship with food by actively engaging the user. The book is based on methods of art therapy and mindfulness, and consists of three chapters: senses, emotions, and moments. It includes creative exercises that the user completes, becoming a co-author of the visual form. The project combines simple vector graphics with hand-drawn illustrations by both the author and the user. The book was created based on personal experience and research into user needs.
Magdalena Maciejczyk Temat: "Nawykoteka" – projekt ilustrowanego plannera refleksyjnego jako narzędzia wspierającego zdrowe nawyki w codzienności.
Slajd z
Zapraszamy do Ronda Sztuki na publiczne obrony licencjackich prac dyplomowych kierunku
Projektowanie Graficzne
Kiedy ? 13 05 2025
Gdzie? Rondo Sztuki - Galeria ASP
Rondo im. gen. Jerzego Ziętka 1, 40-001 Katowice