Uchwały Senatu oraz Zarządzenia Rektora
Regulacje, dotyczące funkcjonowania Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach wprowadzane są Uchwałami Senatu oraz Zarządzeniami Rektora.
-
Uchwały senatu
Senat Akademii i Uchwały Senatu
(wyciąg ze Statutu Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach)§ 46. Uchwały organów kolegialnych Akademii zapadają zwykłą większością głosów przy obecności, co najmniej połowy statutowej liczby ich członków, chyba że ustawa lub Statut określają wyższe wymagania.
§ 47. Głosowania w sprawach osobowych są tajne.
§ 48. Udział stałych członków oraz przedstawicieli społeczności akademickiej w posiedzeniach organów kolegialnych, jak również w wyłonionych przez te organy komisjach jest obowiązkowy[...]
§ 50. Do kompetencji Senatu Akademii należy, w szczególności:
- uchwalanie Statutu;
- uchwalanie regulaminu studiów, regulaminu studiów doktoranckich, regulaminu studiów podyplomowych oraz zasad przyjęć na studia i studia doktoranckie;
- ustalanie głównych kierunków działalności Akademii;
- podejmowanie uchwał przyjmujących opracowaną przez Rektora strategię rozwoju uczelni, niniejsza uchwała powinna określać środki na wdrożenie tej strategii;
- ustalanie zasad działania Akademii oraz wytycznych dla Rady Wydziału w zakresie wykonywania podstawowych zadań Akademii;
- ocena działalności Akademii, zatwierdzanie rocznych sprawozdań z jej działalności oraz ocena działalności Rektora;
- podejmowanie uchwał w sprawie utworzenia, reorganizacji lub likwidacji kierunku studiów;
- opiniowanie wniosku Rektora o utworzeniu, przekształceniu bądź likwidacji jednostki organizacyjnej Akademii wskazanej w treści Statutu, w tym jednostki zamiejscowej;
- wyrażanie zgody na zawarcie przez Rektora umowy o współpracy z podmiotem zagranicznym;
- opiniowanie wniosku Rektora o utworzenie akademickiego inkubatora przedsiębiorczości w formie jednostki ogólnouczelnianej lub spółki kapitałowej.
- zatwierdzenie regulaminu działania akademickiego inkubatora przedsiębiorczości, utworzonego w formie jednostki ogólnouczelnianej;
- nadawanie tytułu doktora honoris causa i Medalu Akademii;
- uchwalanie planu rzeczowo-finansowego Akademii;
- zatwierdzanie sprawozdania finansowego Akademii zgodnie z przepisami o rachunkowości;
- ustalanie zasad nabywania, zbywania i obciążania papierów wartościowych w zakresie nieuregulowanym w przepisach o finansach publicznych oraz o obrocie papierami wartościowymi;
- wyrażanie, zgody na:
- nabycie, zbycie lub obciążenie składników mienia oraz zaciąganie zobowiązań o wartości przekraczającej równowartości 250 000 EURO;
- utworzenie lub przystąpienie do: spółki celowej w rozumieniu przepisów ustawy, spółdzielni lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenie spółki lub fundacji, z zastrzeżeniem postanowień pkt. 10).
- określenie warunków i trybu kierowania przez uczelnię za granicę jej pracowników, studentów i doktorantów w celach naukowych, dydaktycznych i szkoleniowych;
- zatwierdzanie wzorów dyplomów Akademii i innych dokumentów mających związek z działalnością dydaktyczną Uczelni, zastrzeżonych w ustawie do kompetencji Senatu.
Skład Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach w kadencji 2016-2020:
- prof. dr hab. Antoni Cygan – Rektor, Przewodniczący Senatu
- dr hab. Grzegorz Hańderek, prof. ASP – Prorektor ds. kształcenia i studentów
- dr hab. Bogna Otto-Węgrzyn, prof. ASP – Prorektor ds. badań naukowych i współpracy z zagranicą
- dr hab. Lesław Tetla, prof. ASP – Dziekan Wydziału Artystycznego
- ad. dr Marta Więckowska – Dziekan Wydziału Projektowego
- prof. dr hab. Józef Budka
- prof. dr hab. Kazimierz Cieślik
- prof. dr hab. Marian Oslislo
- prof. dr hab. Mariusz Pałka
- prof. dr hab. Jacek Rykała
- prof. dr hab. Manuel Sabalczyk
- prof. dr hab. Jan Szmatloch
- prof. dr hab. Ireneusz Walczak
- dr hab. Tomasz Bierkowski, prof. ASP
- dr hab. Zbigniew Furgaliński, prof. ASP
- dr hab. Dariusz Gajewski, prof. ASP
- dr hab. Jolanta Jastrząb, prof. ASP
- dr hab. Dawid Korzekwa, prof. ASP
- dr hab. Bogdan Król, prof. ASP
- dr hab. Piotr Muschalik, prof. ASP
- dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer, prof. ASP
- ad. dr Marcin Białas
- ad. dr Anna Machwic
- ad. dr Agnieszka Małecka-Kwiatkowska
- asyst. dr Krzysztof Rzeźniczek
- st. wykł. dr Mieczysław Juda
- asyst. mgr Tomasz Koclęga
- mgr Anna Cichoń – Sekretarz Senatu
- mgr Jakub Zdejszy
- Emilia Hassa
- Dorota Damek
- Karolina Juszczyk
- Natalia Kruk
- Justyna Kulik
- Aleksandra Kosakowska
- Gabriela Palicka
Z głosem doradczym:
mgr Iwona Herszlikowiczmgr Beata Berekdr Barbara FirlapdfUchwała Senatu nr 23-2017 w sprawie Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla doktorantów
pdfUchwała Senatu nr 22-2017 w sprawie Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla studentów
pdfUchwała Senatu nr 21-2017 w sprawie Komisji Dyscyplinarnej dla doktorantów
pdfUchwała Senatu nr 20-2017 w sprawie Komisji Dyscyplinarnej dla studentów
pdfUchwała Senatu nr 19-2017 w sprawie zatwierdzenia planu finansowego 2017
pdfUchwała Senatu nr 18-2017 zatwierdzająca sprawozdanie z wykonania planu 2016 dział I-V
pdfUchwała Senatu nr 17-2017 w sprawie straty z lat ubiegłych
pdfUchwała Senatu nr 16-2017 w sprawie podziału zysku za rok 2016
pdfUchwała Senatu nr 15-2017 w sprawie zatwierdzenia bilansu 2016
pdfUchwała Senatu nr 14-2017 w sprawie warunków i trybu rekrutacji w roku akademickim 2018-2019
pdfUchwała Senatu nr 13 2017 w sprawie zawarcia umowy z Art Academy of Latvia
pdfUchwała Senatu nr 12 2017 w sprawie wprowadzenia zmian w załącznikach do ZASAD KIEROWANIA ZA GRANICĘ
pdfUchwała Senatu nr 11 2017 w sprawie wyrażenia zgody na złożenie przez Rektora wniosku ZAKUP WYPOSAŻENIA [...]
pdfUchwała Senatu nr 10 2017 w sprawie wyrażenia zgody na wpisanie do planu inwestycji realizacji projektu ZAKUP WYPOSAŻENIA [...]
pdfUchwała Senatu nr 9 2017 w sprawie postępowania rekrutacyjnego na studia doktoranckie
pdfUchwała Senatu nr 8 2017 w sprawie zmiany składu Komisji ds. statutu i regulaminów
pdfUchwała Senatu nr 7 2017 w sprawie umowy bilateralnej z Politecnico de Leira
pdfUchwała Senatu nr 6 2017 w sprawie zatwierdzenia zmian w uchwale rekrutacyjnej
pdfUchwała Senatu nr 5 2017 w sprawie określenia limitów przyjęć na studia
pdfUchwała Senatu nr 4 2017 w sprawie zawarcia umowy bilateralnej Mainz
pdfUchwała Senatu nr 3 2017 w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia Biznes Nauka Samorząd PRO SILESIA
pdfUchwała Senatu nr 2 2017 w sprawie Regulaminu Samorządu Studenckiego
pdfUchwała Senatu nr 1 2017 w sprawie zatwierdzenia korekty planu 2016
-
Zarządzenia
Zarządzenia Rektora
(wyciąg ze Statutu Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach)§ 54.
[...]
- 5. Do kompetencji Rektora należy, w szczególności:
1) podejmowanie decyzji w sprawach:
a) mienia i gospodarki Akademii, w tym w zakresie zbywania lub obciążania mienia, do wysokości określonej w ustawie;
b) współpracy Akademii z instytucjami naukowymi i gospodarczymi w kraju i zagranicą;
2) wydawanie wewnętrznych aktów prawnych (m.in.: zarządzeń, regulaminów, instrukcji), w szczególności w celu:
a) wykonywania uchwał Senatu;
b) ustalenia porządku i bezpieczeństwa pracy w Akademii;
c) ustalenia organizacji pracy w Akademii.Załączniki do Zarządzeń Rektora ASP w Katowicach są dostępne w Biurze Rektora.
pdfZarządzenie 16 2017 ws decyzji administracyjnych dot. studentów
pdfZarządzenie 15 2017 ws Regulaminu ZP
pdfZarządzenie 12 2017 ws powołania Zespołu do Oceny Ryzyka Zawodowego
pdfZarządzenie 11 2017 ws działalności socjalnej
pdfZarządzenie 9 2017 ws zmian hasła
pdfZarządzenie 8 2017 ws wzorów oświadczeń dla NA
pdfZarządzenie nr 7 2017 ws wysokości stawek od 1.10.1017
pdfZarządzenie 6 2017 ws wysokości stawek
pdfZarządzenie 5 2017 ws kalkulacji kosztów
pdfZarządzenie 4 2017 ws dni wolnych dla pracowników NNA
pdfZarządzenie 2 2017 ws zmiany Regulaminu Organizacyjnego
pdfZarządzenie 1 2017 ws stawek najmu
pdfZarządzenie 41 2016 w sprawie zwiększenia stypendium doktoranckiego
pdfZarządzenie 40 2016 w sprawie potencjału badawczego
pdfZarządzenie 39 2016 w sprawie udostępniania mienia
pdfZarządzenie 38 2016 w sprawie wysokości stawek
pdfZarządzenie 36 2016 w sprawie trybu przyznawania stypendium doktoranckiego
pdfZarządzenie 35 2016 w sprawie zmiany sposobu przyznawania świadczeń
pdfZarządzenie 34 2016 w sprawie zmiany regulaminu świadczeń dla student
pdfZarządzenie 33 2016 w sprawie świadczeń pomocy dla doktorantów
pdfZarządzenie 32 2016 w sprawie świadczeń pomocy dla studentów
pdfZarządzenie 31 2016 w sprawie opłat za studia III stopnia
pdfZarządzenie 30 2016 w sprawie zasad gospodarowania mieniem
pdfZarządzenie 29 2016 ws okresowej oceny NA z załącznikiem
pdfZarządzenie 28 2016 w sprawie regulaminu Biblioteki
pdfZarządzenie 26 2016 w sprawie Punktu Kierowania
pdfZarządzenie 24 2016 w sprawie tabeli norm przydziału odzieży
pdfZarządzenie 23 2016 w sprawie organizacji roku akademickiego
pdfZarządzenie 18b 2016 w sprawie opłat za usługi edukacyjne niestacjonarne
pdfZarządzenie 18a 2016 w sprawie opłat za usługi edukacyjne stacjonarne
pdfZarządzenie 18 2016 w sprawie stawek wynagrodzenia
pdfZarządzenie 14 2016 w sprawie Regulaminów Pracowni
pdfZarządzenie 9 2016 w sprawie opłat za egzamin wstępny
pdfZarządzenie 8 2016
pdfZarządzenie 7 2016
pdfZarządzenie 5 2016 w sprawie zmiany regulaminu świadczeń dla studentó
pdfZarządzenie 4 2016 w sprawie wzorów dokumentów PEU
pdfZarządzenie 1 2016