Wydział Projektowy 30.09.2018

Multimedia

Jak działa światło? Jak komponować ruchome obrazy? Jak wykorzystać szum? Polecamy blok warsztatów skoncentrowanych na tajnikach tworzenia multimediów.

  • Proceduralne metody pracy twórczej w środowisku TouchDesigner

    Proceduralne metody pracy twórczej w środowisku TouchDesigner
    Piotr Wojtczak
    13-14 listopada
    9:00-12:30 i 14:00-18:00
    Raciborska 50, LORI
    Zapisy: piotr.ceglarek@asp.katowice.pl

    Jak elastyczność oraz otwartość proceduralnego programu TouchDesigner potrafi stymulować proces twórczy? 
    Cześć teoretyczna – wprowadzenie w świat programu w kontekście. Po zaznajomieniu się z interfejsem i podstawowymi zasadami działania, dowiemy się czym są operatory, jak się ze sobą komunikują i jak stosunkowo prostymi środkami uzyskać złożone, interaktywne kompozycje wizualne.
    Częśc praktyczna – każdy z uczestników stworzy system VJ’ski dostosowany do własnych potrzeb.
    Wymagania – każdy uczestnik musi posiadać komputer z zainstalowanym oprogramowaniem Touchdesigner 099 Non-commercial oraz myszkę. Przyda się kontroler MIDI oraz aplikacja ZIG SIM na telefon.

    Piotr Wojtczak – samouk. Po kilku latach spędzonych w śląskich studiach produkcyjnych, pracuje jako freelancer projektując i tworząc animacje. Gra na syntezatorach jako A A R P S oraz współtworzy audiowizualny projekt Modulartelevision, w którym łączy zamiłowanie do syntezy audio i video. Ważniejsze festiwale: Unsound, Tauron Nowa Muzyka, Katowice Street Art, Drone Noise Ambient, Centrala Eksperymentów Dźwiękowych.

  • Fusion

    Fusion
    Piotr Welk
    15–16 listopada
    9:00-12:30 i 14:00-18:00
    Raciborska 50, sale 212 i 213
    Zapisy: piotr.ceglarek@asp.katowice.pl

    Fusion to program do kompozycji obrazów ruchomych, tworzenia efektów specjalnych, kluczowania, rotoskopii, śledzenia ruchu, stereoskopii, tworzenia efektów cząsteczkowych. Pozwala łączyć ze sobą obrazy trójwymiarowe i płaskie. Jest świetnym narzędziem do produkcji i nauki. Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z możliwościami programu, prezentacja specyfiki i logiki pracy w Fusion.  
    Wymagania – komputer z zainstalowanym oprogramowaniem Black Magic Fusion.

    Piotr Welk – artysta grafik pracujący w obszarze nowych technik i technologii graficznych, zwanych niekiedy grafiką cyfrową, wykorzystywanych w animacji, filmie, w strategiach komunikacji wizualnej,. Technika ta daje ogromne, nieznane jeszcze niedawno możliwości obrazowania, jest niezwykle precyzyjna, można przy jej pomocy dokonywać introspekcji w materię obiektów o niespotykanej dotąd rozdzielczości obrazu, odwzorowującej niemal molekularną budowę graficznych linii, punktów, cząsteczek. Piotr Welk przy pomocy bitów podróżuje przez graficzny kosmos. Jest, jak zauważa autor wypowiedzi o artyście, Paweł Miszewski, „dygitalnym argonautą”. Welk studiował na Wydziale Grafiki w Warszawie w latach 1992–1998. W roku 1998 uzyskał dyplom w pracowni Waldemara Świerzego. Doktor habilitowany. Pracuje na stanowisku profesora na Grafice w katedrze multimediów.

  • Unreal Engine 4– wykład i warsztaty z budowania oświetlenia

    Unreal Engine 4– wykład i warsztaty z budowania oświetlenia
    Aleksander Caban
    14 listopada
    9:00-12:30 i 14:00-18:00
    Raciborska 50, sala 212
    Zapisy: aleksander.caban@asp.katowice.pl

    Chcesz dowiedzieć się jak działa światło w Unreal Engine 4? Jak poprawnie przygotować modele pod oświetlenie? Jak uzyskać wyższą jakość statycznego światła oraz jakie są możliwości dynamicznego oświetlenia w silniku do produkcji gier Unreal Engine 4? Dbajmy o to, na co patrzymy!

    Aleksander Caban katowicką Akademię Sztuk Pięknych ukończył w 2015 (dyplom z animacji i gier komputerowych). Uprawia animację, specjalizuje się w tworzeniu gier i eksperymentów artystycznych pod wirtualną rzeczywistość. Jako entuzjasta technologii VR organizuje warsztaty z tego zakresu, a także uczestniczy w panelach dyskusyjnych i wygłasza prelekcje. Twórca Alice VR – ciekawej gry eksploracyjnej stworzonej pod gogle wirtualnej rzeczywistości.

  • Miny i mowa w 3D

    Miny i mowa w 3D
    Michał Rodziński
    13 listopada
    10:00-12:30 i 14:00-18.00
    Raciborska 50, sale 212 i 213
    Zapisy: michał.rodziński@asp.katowice.pl

    Warsztaty i wykład będą dotyczyły jednego z najtrudniejszych zagadnień z jakimi animator może się zetknąć w swojej pracy, a mianowicie nadania autentyczności postaciom w swoim filmie poprzez mowę i mimikę twarzy. Aktor wciela się w graną przez siebie postać i utożsamiając się z nią może niemal się w niej zatracić. Animator nie może tego zrobić ponieważ często musi wykreować nawet kilka postaci  w jednej scenie. Na szczęście dzisiejsza technologia pozwala na przyspieszenie procesu charakteryzacji i wypracowania cech indywidualnych postaci oraz bezpośredniego przeniesienia gry aktorskiej na wykreowaną postać dzięki zastosowaniu technologii mocap.

    Spotkanie będzie podzielone na dwie części:
    – wykład prowadzony przez Grzegorza Łukawskiego, aktora teatru Słowackiego w Krakowie, temat: przybliżenie warsztatu aktorskiego;
    – warsztaty z motion capture twarzy, technologii służącej do przenoszenia mimiki aktora na cyfrowo wygenerowaną postać, w czasie warsztatów zaprezentujemy bezmarkerowy system do przechwytywania i animacji mimiki twarzy firmy Dynamixyz.

    Michał Rodziński 
    Dyplom magistra sztuki uzyskał z wyróżnieniem w 2009 roku w Pracowni Projektowania Publikacji Multimedialnej prof. Bogdana Króla na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Animator, motion designer. Zajmuje się animacją 2D/3D, VJingiem, video mappingiem, tworzeniem spotów promujących wydarzenia kulturalne oraz malarstwem. Pracował przy Festiwalu Tauron Nowa Muzyka, Industriadzie, Męskim Graniu, Muzeum Brama Poznania, Muzeum Ognia w Żorach, Muzeum Historii Miasta w Katowicach. Współpracuje z Atelier S10, AdVenture, BaronBaron, Kopaniszyn Studio, Netizens, WoW Interactive. Wykładowca na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Autor kilku wystaw indywidualnych oraz zbiorowych.

  • Noise against Noise

    Noise against Noise 
    Ronnie Deelen, Royal College of Art, Londyn
    13–14 listopada
    9:00–12:30 i 14:00–18:00
    Raciborska 50, LORI
    Zapisy: piotr.ceglarek@asp.katowice.pl

    Problematyka warsztatów dotyczy dwubiegunowości słowa "noise". W języku angielskim odnosi sie ono zarówno nadmiernego hałasu, zanieczyszczenia przestrzeni dźwiękiem, jak również generowanego dźwięku posiadającego pełne spektrum częstotliwości, czyli szumu, który w zależności od swojej kolorystyki/barwy (biały, brązowy, różowy, czerwony, szary, itd.) może mieć bardzo pozytywny wpływ na nasze samopoczucie. Podczas warsztatów uczestnicy zbudują proste generatory białego szumu i przyjrzą się jak można go kontrolować oraz w jaki sposób można wykorzystać biały szum do stworzenia niepokojącego środowiska dla ludzi narażonych na hałas. Działania mogą przyjąć formę filmu wideo, instalacji lub rodzaj performance’u. Działać można w pojedynkę lub w grupie.

    RONNIE DEELEN

    Has a bachelor of design degree in Animation received at the Willem de Kooning Academy in Rotterdam. During these studies he developed an interest in character design, illustration and sound. His interest in technology moved him towards an avant-garde approach to express his ideas and designs. Graduated cum laude for his MA degree in Graphic Arts at the Art Academy of Katowice with a multimedia performance. Ronnie is a versatile artist who works with Image and Sound has a lifelong passion for technology and drawing. Works as a solo illustrator and animator focussing on weird character design continuously looking for new imaginative species. In his first solo project all skills come together with a multimedia performance that contained a self-build instrument, animation and 8-bit music. As co-founder of RGBoy, he explored musical potential of 8-bit club convention music. However, in the Teleport Katowice project, which he was also a co-founder, he focused his interest in synthesis on old analog synthesizers, tape delays and modular synthesizers, which formed the basis for experiments with electronic music. As Ronnie Deelen, he creates soundscapes and rhythmic experiments using a modular synthesizer.

    Currently a Tutor at the Royal College of Art in Information Experience Design where is the personal tutor of the Sound Design pathway. Runs workshops focussing modular synthesis, electronics, sound design, audiovisual interaction and physical computing. Organises a monthly event showcasing sound experiments by students and himself. Guides second year students conceptually towards their MA degrees.

  • Zrób sobie książkę fotograficzną! „Self Publish, Be Happy”

    Zrób sobie książkę fotograficzną! „Self Publish, Be Happy”
    mgr Barbara Kubska, mgr Katarzyna Wolny
    15-16 listopada
    9:00-12:30 i 14:00-18:00
    Koszarowa 19, sala 308
    Zapisy: bkubska@asp.katowice.pl

    Dwudniowe warsztaty skoncentrowane na pracy z sekwencją fotograficzną, współpracy fotografa z projektantem oraz związkach obrazu i tekstu w książkach fotograficznych. Warsztaty mają na celu poszerzenie wiedzy w zakresie projektowania photobooków oraz pracy edycyjnej fotografii. Zagadnienia:
    – Analiza obrazu fotograficznego
    – Sekwencja fotograficzna
    – Edycja fotografii
    – Budowanie narracji w książce fotograficznej
    – Elementy projektowe, typografia, dobór papieru i pozostałych aspektów fizycznych książki
    – Tworzenie korelacji między tematem pracy i dobranymi środkami projektowymi, w tym introligatorskimi
    – Podstawy zarządzania barwą i przygotowania do druku
    – Przedstawienie zakresu współczesnych rozwiązań  introligatorskich (możliwych do uzyskania w pracy nad detalicznym wydawnictwem i komercyjnym nakładem). Zajęcia składają się z części wykładowej oraz warsztatowej.

    Barbara Kubska – fotografka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Obroniła dyplom w Pracowni Grafiki Książki oraz Pracowni Fotografii (2011). Obecnie zatrudniona na stanowisku asystentki w macierzystej uczelni. Działaczka Fundacji Kultura Obrazu. Współpracuje z instytucjami kultury przy tworzeniu wydawnictw towarzyszących wystawom (m.in. BWA w Katowicach, Muzeum Sztuki w Łodzi). W swoich projektach artystycznych posługuje się fotografią, instalacją oraz obiektami. Jej zainteresowania pozostają w kręgu rodzinnych historii – wspomnień i wyobrażeń, których łącznikiem jest często miejsce. Absolwentka programu „Migawki” prowadzonego przez Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę” w Warszawie.

    Katarzyna Wolny – absolwentka grafiki (specjalność: grafika warsztatowa) na Wydziale Artystycznym katowickiej Akademii Sztuk Pięknych. Zatrudniona na stanowisku asystenta w Pracowni Grafiki Książki. Prowadzi zajęcia z zakresu grafiki książki, grafiki edytorskiej oraz podstaw typografii i projektowania. Laureatka międzynarodowych konkursów książki artystycznej: Artists’ Books on Tour organizowanego przez muzeum MAK w Wiedniu, wspólnie z muzeami w Lublanie i Pradze (2011), oraz Art Book Wanted organizowanego przez wydawnictwo Edition Lidu w Pradze (2013). Laureatka konkursu Śląska Rzecz w dziedzinie projektowania graficznego (2015). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2014). Prowadzi badania naukowe z obszaru książki artystycznej i poezji wizualnej. Współautorka publikacji Trzy po trzy(naście). Badania nad tłumaczeniem brazylijskiej poezji konkretnej. Zajmuje się projektowaniem książek, grafiką edytorską, typografią i informacją wizualną.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.