Priorytetem dydaktycznym pracowni jest twórcze interpretowanie zagadnień plastycznych na podstawie natury (studium postaci ludzkiej, studium martwej natury, studium pejzażu). Założenia przedmiotu obejmują: obserwację otaczającej rzeczywistości, analizowanie zjawisk w niej zachodzących oraz umiejętność przekształcania ich w formy plastyczne. Celem jest poszukiwanie własnego języka wypowiedzi twórczej, znalezienie indywidualnej techniki oraz doskonalenie warsztatu należącego do dyscypliny artystycznej jaką jest rysunek. Program pracowni jest prowadzony w trzech trybach zaawansowania i skali trudności. Pierwszy tryb – rysunek w pracowni jako studium postaci z nastawieniem na konstrukcje formy, umiejętność obserwacji, odwzorowania oraz komponowania. Korekty ustawiczne pozwalają mniej zaawansowanym studentom na doskonalenie warsztatu rysunkowego. Tryb drugi – w oparciu o układ zaaranżowany w przestrzeni (postać, martwa natura) student poddaje go przetwarzaniu środkami warsztatowymi w celu osiągnięcia nowej jakości plastycznej. Proces jest prowadzony i konsultowany wspólnie z prowadzącym. Trzeci tryb – indywidualne propozycje studenta po uprzednim zatwierdzeniu przez prowadzącego. Są prowadzone z cotygodniowymi korektami i przy wspólnym wypracowywaniu najlepszych rozwiązań. W trakcie semestru studenci zobligowani są do przeprowadzenia od 4 do 6 propozycji rysunkowych, ocenie podlegają dodatkowo szkice i notatki prowadzone w ramach przedmiotu. Pracownia umożliwia studentom realizacje dyplomu jako specjalizację główną lub dodatkową.
- 
		
			Prowadzący
		
		
Bogdan Topor
- profesor sztuk plastycznych
 - profesor
 - przewodniczący UKW
 
- profesor sztuk plastycznych
 - profesor
 - przewodniczący UKW
 
Paulina Walczak-Hańderek
- magistra sztuki
 - asystentka
 
- magistra sztuki
 - asystentka
 
 
- 
			
				Galeria - Pracownia Rysunku
			
			
					Adrian Zert
					Adrian ZertMarta Domagała
					Lidia Nylec
					Maria Teska
					Maria Teska
					Patrycja Pacha
					Patrycja Pacha
					Patrycja Pacha
					Natalia Kaftan
					Natalia Kaftan
					Aleksandra Przetak - Jabłońska
					Hanna Garbaciak
					Hanna Garbaciak
					Justyna Wolska
					Justyna Wolska
					Kinga Kosmalska
					Kinga Kosmalska
					Kinga Kosmalska
					Kinga Kosmalska
					Kinga Przeliorz
					Natalia Piątek
					Natalia Piątek
					Aleksandra Szlęk
					Martyna Paluchiewicz
					Zofia Rogula
					Justyna Respondek
					Natalia Armata
					Piotr Pajak
					Tomasz Przybylek
					Danuta Tojka
					Adam Wójcicki
					Aleksandra Szlęk
					Alicja Bednarek
					Justyna Jendrzejowska
					Joanna Plewnia
					Judyta Sosna
					Kamil Kocurek
					Maja Dudek
					Karol Gawronski
					Maciej Cholewa
					Marta Domagała
					Szymon Prandzioch
					Karolina Rogosz
					Paweł Szeibel
					Maksymilian Grzywa
					Łukasz Jureczko
					Łukasz Jureczko
					Maja Bogacz
					Maria Sałka
					Tymoteusz Pawłowski
					Tymoteusz Pawłowski
					Tymoteusz PawłowskiTymoteusz PawłowskiSlajd z 
- 
		
			Karta przedmiotu
		
		
Rysunek
poziom studiów: jednolite studia magisterskie
forma studiów: stacjonarne
cykl kształcenia: 2024/2025
Prowadzący: prof. dr hab. Bogdan Topor, mgr Paulina Walczak-Hańderek
Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
Język wykładowy: język polski
Karta przedmiotu
Moduł
moduł kształcenia kierunkowego
obowiązkowy
X
z wyboru
Założenia i cele przedmiotu
Priorytetem dydaktycznym jest twórcze interpretowanie zagadnień plastycznych na podstawie natury (studium postaci ludzkiej, studium martwej natury, studium pejzażu) Założenia przedmiotu obejmują; obserwację otaczającej rzeczywistości, analizowanie zjawisk w niej zachodzących oraz umiejętność przekształcanie ich w formy plastyczne. Celem jest poszukiwanie własnego języka wypowiedzi twórczej, znalezienie indywidualnej techniki, oraz doskonalenie warsztatu należącego do dyscypliny artystycznej jaką jest rysunek.
Wymagania wstępne
- opanowanie umiejętności w zakresie przekształcania rzeczywistości za pomocą środków plastycznych,
 - przyswojenie nowych środków wyrazowych oraz warsztatowych w działaniach rysunkowych
 - podstawy technologiczne związane z dyscypliną rysunkową,
 - podstawowa znajomość współczesnych działań związanych z dyscypliną rysunkową
 - pozytywnie zaliczony rysunek na wcześniejszych etapach studiów
 
Formy prowadzenia zajęć
zajęcia prowadzone (stacjonarnie/w formie hybrydowej/online)
(X)
ćwiczenia
wykłady
seminaria
zajęcia praktyczne artystyczne
zajęcia praktyczne projektowe
samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela
wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach
Kryteria oceny
(Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)
ocena cel. (5,5)
91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena bdb (5)
81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db+ (4,5)
71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db (4)
61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena dst+ (3,5)
51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
i kompetencje społeczneocena 3
41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena 2
31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne