Pracownia projektowania społecznego

Pracownia Społeczna realizuje projekty, które odpowiadają na zaobserwowane przez młodych projektantów problemy i wyzwania otaczającej nas rzeczywistości. Celem nauczania jest przekazanie studentom wiedzy i doświadczeń niezbędnych do projektowania podnoszącego jakość życia i wzrost świadomości, mającego na celu dobro społeczności, środowiska i gospodarki.

Założeniem jest angażowanie użytkowników w proces projektowy i weryfikacja rozwiązań w środowisku odbiorcy. Rozwiązania powstają z uwzględnieniem aspektu ekonomicznego, we współpracy z użytkownikami, przy użyciu metod design thinking, procesu partycypacji i wybranych technik oraz narzędzi badawczych. Ponadto, wszystkie projekty są realizowane we współpracy z Partnerem projektu - instytucjami, fundacjami, firmami lub innymi podmiotami, które stają się beneficjentami projektu.

Efektem dydaktycznym są projekty usług, produktów oraz produktów cyfrowych, systemy informacji wizualnej, scenariusze i akcje, wizualizacje oraz inne kreatywne rozwiązania z pogranicza dziedzin, odpowiadające na potrzeby społeczności i wpisujące się w kontekst miejsca.

Absolwent pracowni zostanie wyposażony w narzędzia, które ułatwią mu rozpoczęcie kariery zawodowej na stanowisku m.in. Projektanta usług, Projektanta User Experience czy Projektanta Produktu. Zdobyta wiedza pomoże holistycznie spojrzeć na wybrane zagadnienie; ułatwi definiowanie złożonych założeń oraz budowanie strategii w oparciu o trafnie rozpoznany problem.

  • Kierownik

    Justyna Kucharczyk

    • doktor habilitowany
    • profesor uczelni
    • Prorektor ds. badań i współpracy
    • doktor habilitowany
    • profesor uczelni
    • Prorektor ds. badań i współpracy
  • Pozostałe osoby w pracowni

    Michał Kozik

    • magister inżynier architekt
    • asystent
    • specjalista w doradztwie strategicznym i projektowaniu, głównie produktów cyfrowych i e-commerce, zrealizował ponad 300 projektów m.in. dla Credit Agricole, ING Tech, BZW BK, Coca–Cola, współwłaściciel grupy KMK
    • magister inżynier architekt
    • asystent
    • specjalista w doradztwie strategicznym i projektowaniu, głównie produktów cyfrowych i e-commerce, zrealizował ponad 300 projektów m.in. dla Credit Agricole, ING Tech, BZW BK, Coca–Cola, współwłaściciel grupy KMK

    Julianna Zych-Luty

    • magister sztuki
    • asystent
    • magister sztuki
    • asystent

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.