Pracownia jest otwarta i przyjazna, lecz także wymagająca. Ważnym założeniem naszego programu jest indywidualna praca z każdym studentem i rozwijanie jego osobistych predyspozycji. Studenci na równi z prowadzącym decydują o ewoluującym obliczu pracowni. Dojrzewanie artystyczne to proces rozciągnięty w czasie, ale skuteczny jedynie pod warunkiem, że będzie wypełniony artefaktami, które za każdym razem przesuwają granice osobistych możliwości. Studenci mają prawo do eksperymentów, poszukiwań i pomyłek, zachęca się ich do odważnego, nieskrępowanego myślenia, gotowości do podejmowania ryzyka w imię obrony osobistego postrzegania świata. Chcemy, by studenci byli otwarci na wszelkiego rodzaju bodźce, pochodzące zarówno z otaczającej nas rzeczywistości, jak i z uwolnionej wyobraźni. Korekty powinny zmierzać do znalezienia optymalnego dla predyspozycji studenta rozwiązania problemu malarskiego, w miarę możliwości mają być także wykładem uwzględniającym wybrane aspekty sztuki dawnej, zagadnień sztuki najnowszej oraz problemów warsztatowych i technologicznych. Wiodącym medium jest malarstwo, ale dopuszczalne i oczekiwane jest operowanie środkami wyniesionymi z innych pracowni (np. fotografia, grafika, nowe media). W procesie przygotowania bazujemy na szkicach, zdjęciach, notatkach itp., ale w razie potrzeby studenci mogą także tworzyć klasyczne studium z natury. W związku z tym, że nie ma czegoś takiego jak akademicki warsztat uniwersalny, chcemy, by umiejętności warsztatowe szły w parze z nieskrępowaną wyobraźnią i służyły do realizacji konkretnej indywidualnej wizji, a nie były kształtowane same dla siebie.
-
Prowadzący
Zbigniew Blukacz
- profesor sztuk plastycznych
- profesor
- zblukacz@asp.katowice.pl
- profesor sztuk plastycznych
- profesor
- zblukacz@asp.katowice.pl
Paulina Walczak-Hańderek
- magistra sztuki
- asystentka
- magistra sztuki
- asystentka
-
Prace studentek i studentów 2020-2021
Monika Gawron (V rok/M)Boisko przy ul. Andrzeja Wajdy, olej na płótnie, 100 x 150 cm
Monika Gawron (V rok/M)Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2, olej na płótnie, 40 x 60 cm
Monika Gawron (V rok/M)Widok z domu na pola, olej na płótnie, 80 x 60 cm
Monika Gawron (V rok/M)Zima na ulicy Zawiszy Czarnego, olej na płótnie, 100 x 150 cm
Justyna Wolska (V rok/GW)Beztroska, olej na płótnie, 130 x 170 cm
Justyna Wolska (V rok/GW)(Nie)miejsce, olej na płótnie, 130x170cm
Justyna Wolska (V rok/GW)Ruiny, olej na płótnie, 130 x 170 cm
Justyna Wolska (V rok/GW)(Nie)widzialność, olej na płótnie, 130 x 170 cm
Paulina Wojciechowska (V rok/GW)
Paulina Wojciechowska (V rok/GW)
Paulina Wojciechowska (V rok/GW)
Paulina Wojciechowska (V rok/GW)
Maja Kielar (V rok/M)
Marta Zygmunt (V rok/M)
Małgorzata Mazur (V rok/M)
Szymon Poloczek (IV rok/M)
Szymon Poloczek (IV rok/M)
Szymon Poloczek (IV rok/M)
Natalia Szwed (IV rok/GW)
Natalia Szwed (IV rok/GW)
Natalia Szwed (IV rok/GW)
Kalina Brataniec
Kalina Brataniec
Kalina Brataniec
Aleksandra Sznapka
Aleksandra Sznapka
Aleksandra Sznapka
Aleksandra Sznapka
Aleksandra Sznapka
Aleksandra SznapkaAgata TomorowiczAgata Tomorowicz
Hanna Górecka (III rok/M)
Hanna Górecka (III rok/M)
Hanna Górecka (III rok/M)Klaudia Brzezińska (III rok/GW)Ucięto mi powietrze, którym byłam napełniona
Klaudia Brzezińska (III rok/GW)Świecę
Klaudia Brzezińska (III rok/GW)Moje gołębie skrzydełka
Klaudia Brzezińska (III rok/GW)Zdarzenie
Marcela Gawęda (III rok/GW)Dopełnienie II, 180 x 130 cm
Marcela Gawęda (III rok/GW)Dopełnienie IV, 240 x 60 cm
Marcela Gawęda (III rok/GW)Dopełnienie III, 100 x 40 cm
Zbigniew Gurnacz (III rok/M)Pustynia, akwarela na płycie, 80x62cm, 2020
Zbigniew Gurnacz (III rok/M)Agnieszka, akwarela na płycie, 62x80cm,2020
Dawid Szydło (II rok/M)Spowiedź, 200 x 140 cm
Dawid Szydło (II rok/M)Bierzmowanie, 40 x 300 cm
Dawid Szydło (II rok/M)Małżeństwo, 40 x 50 cm
Marcella Mrózek (II rok/GW)
Noemi Wspaniała (II rok/M)
Noemi Wspaniała (II rok/M)
Elżbieta Budziak (II rok/GW)
Elżbieta Budziak (II rok/GW)
Ewa Sznober (II rok/GW)
Ewa Sznober (II rok/GW)
Ewa Sznober (II rok/GW)
Barbara Klus (II rok/GW)Krojenie kurczaka
Barbara Kus (II rok/GW)AfrykariumBarbara Kus (II rok/GW)Slajd z
-
Prace studentek i studentów 2019 - 2020
Bogna Bartkowiak (III rok/GW), Wnętrze II, akryl na płótnie, 80 x 80 cm, 2020
Bogna Bartkowiak (III rok/GW), Mikro, tusz, olej na_płótnie, 110 x 100 cm, 2020
Bogna Bartkowiak (III rok/GW), Mikro (fragment), tusz, olej na_płótnie, 110 x 100 cm, 2020
Bogna Bartkowiak (III rok/GW), Struktura III, technika mieszana na płótnie, 30 x 30 cm, 2020Maria Bąk (II rok/GW), Powrót 4, olej na płótnie, 100 x 100 cm, 2020Maria Bąk (II rok/GW), Powrót 3, olej na płótnie, 120 x 100 cm, 2020Maria Bąk (II rok/GW), Zmęczenie 2, olej na płótnie, 180 x 100 cm, 2020Klaudia Brzezińska (II rok/GW), Wdarł się, olej na papierze, 150 x 109, 2019
Klaudia Brzezińska (II rok/GW), Olka, olej_na_papierze, 178 x 150 cm, 2020Klaudia Brzezińska (II rok/GW), Zostań moim pieskiem, olej na papierze, 213 x 150, 2020
Urszula Cieślik (III rok/GW), Cuda natury, olej na płótnie, 70 x 50 cm, 2020
Urszula Cieślik (III rok/GW), Cuda natury II 2, akryl na płótnie, 30 x 30 cm, 2020
Urszula Cieślik (III rok/GW), Cuda natury II 3, olej na płótnie, 30 x 30 cm, 2020
Anna Drobczyk (IV rok/GW), Bez Tytułu, 160 x 80 cm, 2019
Anna Drobczyk (IV rok/GW), Znudziłam się czekaniem, 150 x 100 cm, 2020
Marcela Gawęda (II rok/GW) Defekt II, olej na płótnie, 100 x 80 cm, 2020
Marcela Gawęda (II rok/GW), Defekt III, olej na płótnie, 100 x 65 cm, 2020
Marcela Gawęda (II rok/GW), Defekt IV, olej na płótnie, 100 x 70 cm, 2020
Monika Gawron (IV rok/M), Bez tytułu, olej na pilśni, 110 x 100 cm, 2019
Monika Gawron (IV rok/M), Bez tytułu, olej na płótnie, 130 x 80 cm, 2019
Monika Gawron (IV rok/M), Bez tytułu, olej na płótnie, 100 x 110 cm, 2019
Hanna Górecka (II rok/M), Cykl kobiecy 2, olej na płótnie, 30 x 25 cm, 2020
Hanna Górecka (II rok/M), Cykl kobiecy 3, olej na płótnie, 30 x 25 cm, 2020
Hanna Górecka (II rok/M), Cykl męski 2a, olej na płótnie, 18 x 13 cm, 2020
Janina Janicka-Grabowska (V rok/M), bez tytułu, olej na płótnie, 140 x 180 cm, 2020
Janina Janicka-Grabowska (V rok/M), bez tytułu, olej na płótnie, 90 x 110 cm, 2020
Zbigniew Gurnacz (III rok/M), Wspomnienie 3, akryl na płótnie, 140 × 90 cm, 2020
Zbigniew Gurnacz (III rok/M), Wspomnienie 2, akryl na płótnie, 140 × 90 cm, 2020
Zbigniew Gurnacz (III rok/M), Wspomnienie 1, akryl na płótnie, 140 × 90 cm, 2020Maja Kielar (IV rok/M), Bez tytułu, olej na płótnie, 100 x 120 cm, 2019Maja Kielar (IV rok/M), Bez tytułu, olej na płótnie, 120 x 140 cm, 2020Maja Kielar (IV rok/M), Bez tytułu, olej na płótnie, 120 x 140 cm, 2020
Karol Kobryń (V rok/PG), Bez tytułu, 2019
Karol Kobryń (V rok/PG), Bez tytułu, 2020
Karol Kobryń (V rok/PG), Bez tytułu, 2020Kamil Maśnica (III rok/M), Klasztor Lubiąż, olej na płótnie, 100 x 70 cm, 2019Kamil Maśnica (III rok/M), Klasztor Lubiąż, olej na płótnie, 60 x 70 cm, 2019Kamil Maśnica (III rok/M), Portret Moniki, olej na płótnie, 35 x 28 cm, 2020
Małgorzata Mazur (IV rok/M), Las, olej na plotnie, 180 x 130 cm, 2020
Małgorzata Mazur (IV rok/M), Bez tytułu, olej na płótnie, pastele olejne, 150 x 100 cm, 2019
Małgorzata Mazur (IV rok/M), Bez tytułu, olej na płótnie, 60 x 80 cm, 2020
Julia Nowakowska (V rok/GW), Dżungla 1, olej na płótnie, 90 x 80 cm, 2020
Julia Nowakowska (V rok/GW), Dżungla 2, olej na płótnie, 120 x 60 cm_2020
Kamila Ostaszewska (IV rok/M), Destrukcja, technika własna, 80 x 100 cm, 2020
Kamila Ostaszewska (IV rok/M), Bez tytułu, technika własna, 120 x 100 cm, 2020
Kamila Ostaszewska (IV rok/M), Cztery ściany, tkanina, 450 x 260 cm, 2020Kamila Ostaszewska (IV rok/M) Cztery ściany, tkanina, 450 x 260 cm, 2020
Jeden pokój, czyli cztery ściany mogą być centrum całego świata. Ta praca jest pewnym podsumowaniem osobistych doświadczeń związanych z próbami stworzenia poczucia bezpieczeństwa od zera. Moje wszystkie samodzielne miejsca zamieszkania były tymczasowe. Nie tworzyłam więc tych chodników tak, jak należy - do konkretnej przestrzeni. To kolaż różnych pokoi, które w pewnym momencie życia nazywałam "moimi".
Tkanie chodników było kiedyś częścią pewnego rytuału przejścia. Często oznaczało wielkie zmiany dla młodej kobiety - ślub, przeprowadzka, rozstanie się dotychczasowym życiem. Kobiety wspierały się w złożonym i żmudnym procesie tkackim, jednocześnie przygotowując się do stworzenia domowego ogniska. Chodniki były obowiązkowym elementem wnętrza, przede wszystkim dlatego, że chroniły przed zimnem. Nie tylko dosłowne ocieplały wnętrza, izolując ludzkie stopy, ale wprowadzały również przytulny nastrój w surowych wnętrzach.
Dekoracyjna funkcja chodników jest oczywista. Kobiety przy ich tworzeniu, maksymalnie wykorzystywały dostępne materiały. Większość tkaczek pracując pod presją czasu i odliczając potrzebną ilość metrów, nie przywiązywało dużej uwagi do powstających zestawień kolorystycznych. Niektóre z nich, mając taką możliwość, farbowały fragmenty tkanin by skomponować całość według własnego pomysłu. Jednak zdarzało się, że kolory wyrażały czasami aspekt religijny. Pewne gospodynie posiadały różne zestawy tkanin dekoracyjnych, nie tylko chodników. Zmieniały je wraz z nadchodzącym postem lub innym większym świętem.
Chodniki to wyjątkowy rodzaj pamiętnika. Dosłownie składają się z przedmiotów tekstylnych całej rodzinny. Niektóre wytkane pasy przywołują u domowników emocjonalne wspomnienia, a nawet historie o ludziach do których kiedyś należały wykorzystane ubrania. To pozostałość po człowieku wpisana we wnętrze. Ślady użytkowania są echem jego obecności, wtartym w szlaki poruszania się po przestrzeni.
Kamila Ostaszewska (IV rok/M), Cztery ściany, 260 x 450 cm, 2020
Kamila Ostaszewska (IV rok/M), Cztery ściany, (fragment), tkanina, 450 x 260 cm, 2020
Kamila Ostaszewska (IV rok/M), Cztery ściany (kompozycja 1), tkanina, 2020
Julia Pałkowska (III rok/GW), Bez tytułu, olej na płótnie, 200 x 200 cm, 2019
Julia Pałkowska (III rok/GW), Bez tytułu, olej na płótnie, 100 x 120 cm, 2020
Julia Pałkowska (III rok/GW), Bez tytułu, olej na płótnie, 100 x 120 cm, 2020
Szymon Poloczek (III rok/M), Konkurs, olej na płótnie, 100 x 100 cm, 2020
Szymon Poloczek (III rok/M) Bez tytułu, olej na płótnie, 100 x 100 cm, 2020
Szymon Poloczek (III rok/M) Bez tytułu, olej na płótnie, 2020
Szymon Poloczek (III rok/M), Pokój Sonii, olej na płótnie, 150 x 100 cm, 2020
Martyna Stefaniak (V rok/M), Bez tytułu, olej na płótnie, 2019
Martyna Stefaniak (V rok/M), Bez tytułu, olej na płótnie, 2020
Natalia Szwed (III rok/GW), Północnica, olej na płótnie, 90 x 90 cm, 2019
Natalia Szwed (III rok/GW), Północnica, olej na płótnie, 100 x 80 cm, 2019
Natalia Szwed (III rok/GW), Ognisko, olej na płótnie, 50 x 70 cm, 2020
Natalia Szwed (III rok/GW), Taniec, olej na płótnie, 50 x 70 cm, 2020
Paulina Wojciechowska (IV rok/GW), BMI, akryl na płótnie, 130 x 130 cm, 2019
Paulina Wojciechowska (IV rok/GW), Refluks, akryl na płótnie, 125 x 75 cm. 2019
Paulina Wojciechowska (IV rok/GW), Skin 3, akryl na płótnie, 150 x 100 cm, 2020
Justyna Wolska (IV rok/GW), Mętlik, olej na płótnie, 170 x 130 cm, 2019
Justyna Wolska (IV rok/GW), Bezgłos, olej na płótnie, 170 x 130 cm, 2020
Justyna Wolska (IV rok/GW), Bez tytułu, olej na płótnie, 170 x 130 cm, 2020
Justyna Wolska (IV rok/GW), Bez tytułu, olej na płótnie, 140 x 76 cm, 2020Marta Zygmunt (IV rok/M), Papuga, olej na płótnie, 60 x 80 cm, 2020Marta Zygmunt (IV rok/M), Dziecko, olej na płótnie, 100 x 130 cm, 2020Marta Zygmunt (IV rok/M), Dzieci.natura, olej na płótnie, 100 x 130 cm, 2020
Kamila Ostaszewska (IV rok/M), Cztery ściany, tkanina, 450 x 260 cm, 2020Kamila Ostaszewska (IV rok/M) Cztery ściany, tkanina, 450 x 260 cm, 2020
Jeden pokój, czyli cztery ściany mogą być centrum całego świata. Ta praca jest pewnym podsumowaniem osobistych doświadczeń związanych z próbami stworzenia poczucia bezpieczeństwa od zera. Moje wszystkie samodzielne miejsca zamieszkania były tymczasowe. Nie tworzyłam więc tych chodników tak, jak należy - do konkretnej przestrzeni. To kolaż różnych pokoi, które w pewnym momencie życia nazywałam "moimi".
Tkanie chodników było kiedyś częścią pewnego rytuału przejścia. Często oznaczało wielkie zmiany dla młodej kobiety - ślub, przeprowadzka, rozstanie się dotychczasowym życiem. Kobiety wspierały się w złożonym i żmudnym procesie tkackim, jednocześnie przygotowując się do stworzenia domowego ogniska. Chodniki były obowiązkowym elementem wnętrza, przede wszystkim dlatego, że chroniły przed zimnem. Nie tylko dosłowne ocieplały wnętrza, izolując ludzkie stopy, ale wprowadzały również przytulny nastrój w surowych wnętrzach.
Dekoracyjna funkcja chodników jest oczywista. Kobiety przy ich tworzeniu, maksymalnie wykorzystywały dostępne materiały. Większość tkaczek pracując pod presją czasu i odliczając potrzebną ilość metrów, nie przywiązywało dużej uwagi do powstających zestawień kolorystycznych. Niektóre z nich, mając taką możliwość, farbowały fragmenty tkanin by skomponować całość według własnego pomysłu. Jednak zdarzało się, że kolory wyrażały czasami aspekt religijny. Pewne gospodynie posiadały różne zestawy tkanin dekoracyjnych, nie tylko chodników. Zmieniały je wraz z nadchodzącym postem lub innym większym świętem.
Chodniki to wyjątkowy rodzaj pamiętnika. Dosłownie składają się z przedmiotów tekstylnych całej rodzinny. Niektóre wytkane pasy przywołują u domowników emocjonalne wspomnienia, a nawet historie o ludziach do których kiedyś należały wykorzystane ubrania. To pozostałość po człowieku wpisana we wnętrze. Ślady użytkowania są echem jego obecności, wtartym w szlaki poruszania się po przestrzeni.Marta Zygmunt (IV rok/M), Dzieci.natura, olej na płótnie, 100 x 130 cm, 2020Slajd z
-
Prace studentek i studentów 2009-2019
Agnieszka Florczyk, bez tytułu, 180 x 180 cm, olej na płótnie, 2009
Agnieszka Florczyk, bez tytułu, olej na płótnie, 2009
Luiza Kolasa, Pół minuty, olej na płótnie, 2010
Luiza Kolasa, 10 sekund, olej na płótnie, 2010
Luiza Kolasa, Łyk orzeźwienia, olej na płótnie, 2010
Aga Piotrowska, Blizna, olej na płótnie, 50 cm, 2010
Aga Piotrowska, Tracheotomia, olej na płótnie, 140 x 110 cm, 2012
Marzena Rakoniewska, bez tytułu, olej na płótnie, 140 x 180 cm, 2011
Marzena Rakoniewska, bez tytułu, olej na płótnie, 110 x 140 cm, 2011
Anna Puszczewicz, Landart 2, olej na płótnie, 70 x 50 cm, 2011
Anna Puszczewicz, Landart 1, olej na płótnie, 70 x 50 cm, 2011
Maciej Cholewa, bez tytułu, olej na płótnie, 2013
Maciej Cholewa, bez tytułu, olej na płótnie, 2013
Monika Panek, bez tytułu, olej na płótnie, 90 x 120 cm, 2013
Monika Panek, olej na płótnie, 75 x 40 cm, 2013
Justyna Szewczyk, Folk II, olej na płótnie, 2013
Justyna Szewczyk, Folk IV, olej na płótnie, 2013
Mateusz Hajman, bez tytułu, olej na płótnie, 2014
Mateusz Hajman, bez tytułu, olej na płótnie, 2014
Łukasz Zaręba, Gorzkie Wody, olej na płótnie, 2014
Łukasz Zaręba, Dei Gloria Intacta, olej na płótnie, 120 x 90 cm, 2014
Damian Kater, olej na płótnie, 90 x 205 cm, 2014
Damian Kater, olej na płótnie, 110 x 150 cm, 2014
Lena Achtelik, bez tytułu, olej na płótnie, 2015
Lena Achtelik, bez tytułu, olej na płótnie, 2015
Nadia Świerczyna, bez tytułu, akryl na płótnie, 2015
Nadia Świerczyna, bez tytułu, akryl na płótnie, 2015
Katarzyna Lembryk, We mgle... , olej na płótnie, 150 x 150 cm, 2016 r.
Katarzyna Lembryk, bez tytułu, olej na płótnie, 2016 r.
Katarzyna Lembryk, bez tytułu, olej na płótnie, 2016 r.
Agnieszka Sośnia, Bezgłosy (front), akryl na desce, 80 x 40 cm, 2017
Agnieszka Sośnia, Bezgłosy (side), akryl na desce, 80 x 40 cm, 2017
Agnieszka Sośnia, Krzak II (front), akryl na desce, 65 x 88 cm, 2017
Agnieszka Sośnia, Axis mundi (front), akryl na desce, 50 x 70 cm, 2017
Agnieszka Sośnia, Axis mundi (side), akryl na desce, 50 x 70 cm, 2017
Łukasz Koniuszy, Monochrom 3, akryl na desce, 2018
Łukasz Koniuszy, Monochrom 2, akryl na desce, 2018
Piotr Kwiatkowski, Alfa- Omega, olej na płótnie, 2018
Piotr Kwiatkowski, Swoim otwierającym spojrzeniem, olej na płótnie, 2018
Darya Hancharova, Fotoplastikon osobowości 6, akryl na płótnie, 100 x 120 cm, 2019
Darya Hancharova, Fotoplastikon osobowości 5, akryl na płótnie, 170 x 130 cm, 2019
Darya Hancharova, Fotoplastikon osobowości 4, akryl na płótnie, 120 x 90 cm, 2019Julia Świtaj, bez tytułu, olej na płótnie, 2019
Julia Świtaj, bez tytułu, olej na płótnie, 2019Julia Świtaj, bez tytułu, olej na płótnie, 2019Julia Świtaj, bez tytułu, olej na płótnie, 2019Slajd z
-
karta przedmiotu
Malarstwo
poziom studiów: jednolite studia magisterskie
forma studiów: stacjonarne
cykl kształcenia: 2024/2025
Prowadzący: prof. dr hab. Zbigniew Blukacz, mgr Paulina Walczak-Hańderek
Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
Język wykładowy: polskiSkrócona karta przedmiotu
Moduł
moduł kształcenia kierunkowego
obowiązkowy
X
z wyboru
Założenia i cele przedmiotu
Treści programowe poruszają się wokół zjawiska obrazu lub działań około malarskich jako korelacji: wyobraźni, obserwacji, analizy, syntezy, dekonstrukcji, konstrukcji, duchowości i kreacji.
W semestrze dziewiątym osoba studencka musi określić obszar tematu swojej pracy dyplomowej(specjalizacja dodatkowa), jeśli będzie ona realizowana w naszej pracowni. Dzięki wypracowanym wcześniej metodom osoba studencka poszukuje odpowiedniej formy dla tematu dyplomu dodatkowego poprzez pracę nad projektami. Może kontynuować poruszane wcześniej problemy artystyczne pod warunkiem ich kreatywnego rozwinięcia. Semestr dziesiąty jest kontynuacją pracy nad zestawem prac dyplomowych. Jego zakończeniem jest wystawa i obrona dyplomu.Wymagania wstępne
Osoba studencka na piątym roku może kontynuować poruszane wcześniej problemy artystyczne pod warunkiem ich kreatywnego rozwinięcia lub podjąć zupełnie nowy problem używając wiedzy zdobytej we wszystkich poprzednich latach edukacji artystycznej.
Formy prowadzenia zajęć
zajęcia prowadzone stacjonarnie
(X)
ćwiczenia
wykłady
seminaria
zajęcia praktyczne artystyczne
zajęcia praktyczne projektowe
samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela
wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach
Kryteria oceny
(Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)
ocena cel. (5,5)
91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena bdb (5)
81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db+ (4,5)
71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db (4)
61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena dst+ (3,5)
51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
i kompetencje społeczneocena 3
41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena 2
31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne