Patrycja Rudnicka

  • doktor nauk humanistycznych
  • adiunkt
  • łączy doświadczenie akademickie z biznesowym na styku psychologii, technologii i designu
  • doktor nauk humanistycznych
  • adiunkt
  • łączy doświadczenie akademickie z biznesowym na styku psychologii, technologii i designu

Doktor nauk humanistycznych, cyberpsycholog i psycholog pracy i organizacji, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Adiunkt w Zakładzie Teorii i Historii Sztuki. Prowadzi autorskie zajęcia z zakresu psychologii produktu, komunikacji interpersonalnej, projektowania dla wdrożenia (ścieżka anglojęzyczna) oraz seminaria dyplomowe. 

Zajmuje się zagadnieniami z pogranicza psychologii, technologii i designu.  W pracy naukowej koncentruje się na uwarunkowaniach gotowości wobec technologii, e-learningu oraz pomiarze user experience. Posiada doświadczenie w koordynacji projektów badawczych i wdrożeniowych NCBiR, autorka licznych publikacji i wystąpień konferencyjnych. 

Jako praktyk projektuje i nadzoruje badania user experience dla polskich i światowych marek. Wraz z agencją projektowo-badawczą Mobee Dick realizowała projekty badawcze dla m.in. Adobe, mElements (grupa mBank), Ailis, PLL LOT czy Krossa. Współpracuje także z instytucjami, projektantami, inżynierami oraz startupami w obszarach doradztwa strategicznego i badań, wayfindingu oraz projektowania partycypacyjnego (m.n. Blank Studio, Instytut Fryderyka Chopina w Warszawie, Metropolia GZM, Park Śląski SA, Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego, Zamek Cieszyn). Pracuje w nurcie Human Centered Design i Value Sensitive Design, pomaga projektować rozwiązania etyczne i skuteczne z punktu widzenia behavioural design. 

Ekspert obszarowy i wykładowca na studiach podyplomowych User Experience Design/Product Design prowadzonych przez Uniwersytet SWPS. Mentorka programu DareIT, wspierającego kobiety w wejściu na rynek pracy w obszarze IT. Promuje zagadnienia psychologii designu i badań UX w ramach konferencji, szkoleń i warsztatów i publikacji popularnonaukowych (m.in. Newsweek, 2+3D).

 Projekty NCBiR:

  • 2019-2021, "Psychologiczne MOOCe - Kursy e-learningowe podnoszące kompetencje studentów/ek psychologii", UŚ, koordynator, wartość projektu 383 230 PLN

  • 2021-obecnie, „Mobee Usability Model (MUM) – innowacyjne narzędzie do automatycznej analizy użyteczności platform sprzedażowych”, Mobee Dick, ekspert UX, wartość projektu 3 372 151 PLN

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.