Warsztaty dla studentów 1 i 2 roku studiów I stopnia PG i WZ

Warsztaty obowiązkowe dla studentów 1. i 2. roku studiów licencjackich – zgodnie z harmonogramem

Warsztaty dla kierunku Projektowanie Graficzne

  • 1. / 2. rok: Narracja w komiksie i storyboardzie

    TEORIA – scenopisarstwo komiksowe

    Tomasz Kontny, Magdalena Nazarkiewicz

    18 listopada

    I rok godz. 9.40–13.00

    II rok godz. 13.50–17.10 

    Koszarowa 19, s. 311

    Uczestnicy spotkania poznają warsztat pracy scenarzysty komiksów. W części teoretycznej zobaczą przykłady możliwości, jakie daje medium komiksu. Następnie dowiedzą się jak przejść od luźnego pomysłu do konkretnej fabuły, jak stworzyć precyzyjny treatment, jak wygląda scenariusz komiksu, jak tworzyć bohaterów i bohaterki komiksu oraz jak planować fabułę w kontekście strony i zeszytu. Porozmawiamy również o współpracy z artystami i wydawnictwami. W części praktycznej uczestniczy przygotują i zrealizują krótki komiks na podstawie własnego scenariusza.

    PRAKTYKA – tworzenie komiksów

    Rafał Szłapa, Magdalena Nazarkiewicz

    20 listopada

    I rok godz. 9.40–13.00

    II rok godz. 13.50–17.10

    Koszarowa 19, s. 311

    Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników ze specyficznym językiem, jakim posługuje się sztuka komiksowa. Omówienie środków, za pomocą których można tworzyć opowieści obrazkowe. Jakie cechy powinien posiadać bohater komiksu, jak z pomocą sekwencji obrazków tworzyć opowieść. W części praktycznej uczestnicy tworzą własną, krótką – złożoną z kilku kadrów opowieść. 

     

    Prowadzący:

    Tomasz Kontny – scenarzysta komiksów, producent gier komputerowych, autor spektakli teatralnych. Nagradzany w konkursach, w tym wielokrotnie na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi. Scenarzysta zeszytowej serii PRL-owskich kryminałów z wątkiem paranormalnym „Wydział 7”. Współpracuje ze sceną niezależną (ziny, magazyny, Celuloza) i dużymi wydawnictwami (Ongrys, Muzeum Śląskie). Publikował m.in. w Wysokich Obcasach, Piśmie i Gazecie Wyborczej. 

    Rafał Szłapa – rocznik 1976, absolwent ASP w Krakowie. Z wykształcenia Artysta grafik. Twórca Ilustracji książkowych i prasowych, projektów do gier komputerowych, planszowych i karcianych oraz okładek książek. Przez lata związany z reklamą, do której stworzył setki storyboardów reklamowych. Z potrzeby serca, scenarzysta i rysownik komiksów. Twórca krótkich opowieści publikowanych między innymi w Nowej Fantastyce, Przekroju, Gazecie wyborczej oraz Bluszczu. Autor komiksów historycznych - 2 albumy do serii o olimpijczykach, album o Papieżu Janie Pawle II oraz zwycięski short Sierpniowa Niobe, w pierwszej edycji konkursu na komiks o Powstaniu warszawskim, Od 2010 roku scenarzysta, rysownik i wydawca cyklu komiksowego w klimatach superbohatersko-horrorowych pt. Bler, który obecnie liczy 7 tomów. Stworzył komiksy do kampanii reklamowej piwa Special – Legenda Północy oraz oprawę graficzną do ekspozycji o Fiacie 125p w krakowskim Muzeum techniki W 2018 był twórcą plakatu 29. edycji Międzynarodowego Festiwalu w Łodzi a także jurorem w kolejnej edycji konkursu Asus. Prywatnie szczęśliwy mąż Joanny i jeszcze szczęśliwszy tata Malwiny oraz małego Konrada.

     

  • 1. / 2. rok: InDesign – ekspresowy kurs obsługi oprogramowania

    Anna Kopaczewska

    1. rok: 18 listopada, godz. 13.50–16.20

    2. rok: 19 listopada, godz. 13.00–15.30

    Koszarowa 19, s. 208

    Adobe In Design to program komputerowy służący do projektowania, łamania, składania i przygotowywania do druku materiałów poligraficznych. Podczas kursu zostaną przybliżone wszystkie podstawowe funkcje umożliwiające tworzenie wydawnictw wielostronicowych oraz pracę z tekstem.

  • 2. rok: Unreal Engine

    Aleksander Caban

    19 listopada, godz. 9.40–12.10

    Raciborska, 50, s. 212 

    Chcesz dowiedzieć się jak działa światło w Unreal Engine 4? Dowiedz się jak poprawnie przygotować modele pod oświetlenie, jak uzyskać wyższą jakość statycznego światła oraz jakie są możliwości dynamicznego oświetlenia w silniku do produkcji gier Unreal Engine 4. 

     Dbajmy o to na co patrzymy!



  • 2. rok: Touch Designer

    Piotr Wojtczak, Ksawery Kaliski / ASP Katowice

    21 listopada, godz. 9.40–13.00, 13.50–16.20

    Raciborska 50, LORI

    Celem warsztatów jest uświadomienie uczestnikom jak elastyczność oraz otwartość proceduralnego programu jakim jest TouchDesigner, potrafi stymulować proces twórczy jednocześnie pozwalając artyście czerpać przyjemność z nieskrępowanego eksplorowania różnorodnych idei wizualnych w czasie rzeczywistym. Warsztaty będą dwuczęściowe. Cześć teoretyczna wprowadzi uczestników w świat działania proceduralnego programu. Po zaznajomieniu się z interfejsem i podstawowymi zasadami działania, dowiemy się czym są operatory, jak się ze sobą komunikują i jak stosunkowo prostymi środkami uzyskać złożone, interaktywne kompozycje wizualne. Podczas części praktycznej każdy z uczestników stworzy własne kompozycje wizualne lub/oraz system VJski dostosowany do własnych potrzeb. Każdy uczestnik powinien posiadać komputer z zainstalowanym oprogramowaniem TouchDesigner 099 Non-commercial oraz myszkę. Opcjonalnie przyda się dowolny kontroler MIDI.

    Prowadzący:

    Piotr Wojtczak (ur. 1985, zam. Katowice) Artysta, projektant działający na styku projektowania graficznego, animacji i sound designu. Na co dzień pracuje jako freelancer projektując i tworząc animacje. Gra na syntezatorach jako A A R P S oraz współtworzy audiowizualny projekt Modulartelevision, w którym łączy zamiłowanie do syntezy audio-video. Ważniejsze festiwale: Unsound, Tauron Nowa Muzyka, Katowice Street Art, Sanatorium Dźwięku.

  • 2. rok: Pokahontaz ft. Kaliber 44 – 404 – making of

    Aleksander Kozłowski

    22 listopada, godz. 9.00–10:30

    Raciborska 50, sala kinowa

    Jak zgiździć Katowice? Wprowadzenie w temat ogólnodostępnych, niskobudżetowych lecz zacnych efektów specjalnych – od pracy koncepcyjnej, przez sztuczki na planie, po postprodukcję w Adobe After Effects. Bardziej po ludzku: jak zburzyć Katowice lub obrócić je do góry nogami na podstawie teledysku Pokahontaz i Kalibra "404".

    Aleksander Kozłowski – scenarzysta, reżyser, operator i tak dalej. Efekciarz, którzy przedkłada blockbustery nad kino ambitne, bo z tych pierwszych może się czegoś nauczyć. Autor ponad setki teledysków, uparcie próbujący umagicznić Śląsk.

    godz. 9.00–10:30

    Raciborska 50, sala kinowa

    Pokahontaz ft. Kaliber 44 – 404 – making of

    Jak zgiździć Katowice? Wprowadzenie w temat ogólnodostępnych, niskobudżetowych lecz zacnych efektów specjalnych – od pracy koncepcyjnej, przez sztuczki na planie, po postprodukcję w Adobe After Effects. Bardziej po ludzku: jak zburzyć Katowice lub obrócić je do góry nogami na podstawie teledysku Pokahontaz i Kalibra "404".

    Aleksander Kozłowski – scenarzysta, reżyser, operator i tak dalej. Efekciarz, którzy przedkłada blockbustery nad kino ambitne, bo z tych pierwszych może się czegoś nauczyć. Autor ponad setki teledysków, uparcie próbujący umagicznić Śląsk.

  • 1. / 2. rok: Podstawy oświetlenia w programie Cinema 4d

    Michał Rodziński

    I rok: 19 listopada, godz.13.00–15.30 

    II rok: 18 listopada, godz.10.30–13:00

    Raciborska 50, s. 212 

    Tematem warsztatów jest przedstawienie podstaw budowania różnych warunków oświetlenia w programie 3d. Warsztaty przybliżą różne techniki oświetlania od użycia map HDRI po odtwarzania warunków studia fotograficznego w środowisku 3d. Przybliżą takie pojęcia jak Volumetric Lights, Global illumination czy Ambient Occlusion. 

    Prowadzący: 

    Michał Rodziński – urodził się w 1984 roku w Krakowie. Dyplom magistra sztuki uzyskał z wyróżnieniem w 2009 roku w Pracowni Projektowania Publikacji Multimedialnej prof. Bogdana Króla na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Animator, motion designer. Zajmuje się animacją 2D/3D, VJingiem, video mappingiem, tworzeniem spotów promujących wydarzenia kulturalne oraz malarstwem. Pracował przy Festiwalu Tauron Nowa Muzyka, Industriadzie, Męskim Graniu, Muzeum Brama Poznania, Muzeum Ognia w Żorach, Muzeum Historii Miasta w Katowicach. Współpracuje z Atelier S10, AdVenture, BaronBaron, Kopaniszyn Studio, Netizens, WoW Interactive.  Współzałożyciel i dyrektor kreatywny w studiu Vertigo Digital.



  • 1. rok: Adobe Lightroom – ekspresowy kurs obsługi oprogramowania

    Michał Jędrzejowski

    20 listopada, godz.13.50–15.30

    Raciborska 50, sala komputerowa 212

    Celem warsztatów jest zapoznanie studentów z metodami precyzyjnej obróbki fotografii w programie Photoshop. Pracując na konkretnych przykładach omówimy takie zagadnienia jak praca na warstwach, podstawy montażu i retuszu zdjęć, tworzenie masek, składanie plików HDR oraz korzystanie z krzywych. Spróbujemy doprowadzić do sytuacji kiedy zdjęcie, mimo obróbki zachowa naturalny i wiarygodny wygląd.

  • 1. rok: Kaligrafia

    Filip Ciślak i Marek Markiewicz / ASP Katowice

    21, 22 listopada, godz. 9.40–13.00

    Koszarowa 19, s. 207

    Zadaniem uczestników warsztatów będzie zaprojektowanie i wykonanie własnego monogramu za pomocą technik kaligraficznych i literniczych.  Studenci zostaną zaznajomieni z warsztatem pisma odręcznego, nauczą się prawidłowo posługiwać stalówką i pędzlem, poznają różnice między różnymi mediami oraz zrozumieją podstawowe zagadnienia duktu i anatomii liter.

  • 1. rok: Warsztaty Street Artowe – projektowanie szablonów

    Adrian Leszczuk / ASP Gdańsk

    21, 22 listopada, 13.50-17.10

    Raciborska 50, s. 203

    Podczas warsztatów street art'owych poznamy proces projektowania wielowarstwowych szablonów, a następnie tworzenia odbitek z wykorzystaniem farb w aerozolu. Zapoznamy się m.in. z cyfrowymi narzędziami do projektowania szablonów, technologią wytwarzania matryc oraz sposobami wykonywania grafik przy użyciu zaprojektowanych elementów.

    Prowadzący:

    Adrian Leszczuk – projektant wzornictwa. Pracuje również jako asystent w Pracowni Podstaw i Metodyki Projektowania na gdańskiej ASP. W ramach swojej działalności zawodowej zajmuje się projektowaniem produktu oraz wystawiennictwem; w latach 2013-2014 nauczyciel w pracowni podstaw projektowania w ZPPKP w Opolu; street-artowiec znany pod pseudonimem Istowski; entuzjasta farb w aerozolu.

Warsztaty dla kierunku Wzornictwo

  • 1. rok: JO-ChRobot – projektowanie obiektów ruchomych

    Grzegorz Sowiński, Bogusław Krzciuk / ASP w Łodzi

    18, 19 listopada, godz. 9.40–18.10

    20 listopada, godz. 9.40–13.00

    Raciborska 50, modelarnia

    Dlaczego rzeczy działają? Czy projektant musi ograniczać się do tworzenia powłoki przedmiotu? Co się stanie jeśli skupimy się na prawach fizyki, mechaniki, kinetyki? Czy przedmiot zyska nową funkcjonalność, czy sprawniej lub atrakcyjniej zrealizuje już istniejącą? Jak rozwinąć u projektanta świadomość techniczną? Czy na te pytania można odpowiedzieć poprzez grzebanie w śrubkach, dźwigniach, osiach, trybach? Zobaczmy! Warsztaty podczas których, za pomocą prostych technologii i materiałów, realizowane będą maszyny - roboty, spełniające określoną funkcję za pomocą ruchu. Ruchu który może mieć swoją estetykę, wygląd, brzmienie.

    Prowadzący:

    Grzegorz Sowiński - ur. 1981 w Łodzi. Dyplom magistra sztuki na Wydziale Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi w 2006 r. Od 2006 roku pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Wzornictwa i Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, oraz projektant - wolny strzelec. Posiada w swoim dorobku projektowym wiele realizacji i wdrożeń, na polu produktu, wnętrz, komunikacji wizualnej, a także biżuterii. Asystent w Pracowni Podstaw i Metodyki Projektowania, w Instytucie Wzornictwa.

    Bogusław Krzciuk - ur. 1978 w Łodzi. Do zawodu projektanta doszedł okrężną drogą, przez Wydział Fizyki i Chemii Uniwersytetu Łódzkiego. Doktor sztuk projektowych, od szesnastu lat związany z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi, adiunkt w Instytucie Wzornictwa. Promotor ponad 30 dyplomów w zakresie wzornictwa. Obecnie kierownik Pracowni Podstaw i Metodyki Projektowania. Specjalizuje się w organizacji procesu projektowego i projektowaniu interakcji.




  • 2. rok: Modelowanie 3D w RHINO – kurs

    Alicja Pałys-Leszczyńska / ASP Katowice

    18, 19 listopada, godz. 9.40–13.00

    Koszarowa 19, s. 208

    Rhinoceros, w skrócie nazywany “Rhino”, jest w pełni profesjonalnym programem do modelowania 3d, który opiera się na geometrii NURBS. Program jest łatwy w obsłudze, bardzo precyzyjny i dzięki niemu można wymodelować dowolne kształty. Rhino potrafi tworzyć, edytować, analizować, renderować, animować i przetwarzać krzywe, powierzchnie i bryły NURBS, nieograniczone w złożoności, stopniu i rozmiarze. Krótki kurs Rhino przy użyciu narzędzi rysowania i modelowania pozwoli osiągnąć podstawowe umiejętności. Uczestnicy poznają interfejs, nawigacje, metody rysowania, tworzenia powierzchni i brył.

    Prowadzący:

    Alicja Pałys-Leszczyńska – projektantka wzornictwa przemysłowego. Absolwentka studiów magisterskich na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie, Laureatka Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Doświadczenie zawodowe zdobywała w pracowniach projektowych w Skandynawii, gdzie pracowała w prestiżowym Nichetto Studio. Prowadzi własną działalność projektową - Alicja Pałys Design Studio współpracując z polskimi i zagranicznymi przedsiębiorstwami. Założycielka marki Rou Products, a także asystentka w Katedrze Produktu Wydziału Projektowego w ASP w Katowicach. Jej prace były prezentowane na licznych wystawach w Polsce i zagranicą; m.in. w ramach EXPO Milano 2015, Dutch Design Week, London Design Festival, Salone Internazionale del Mobile. Finalistka konkursów Make me! (2015), Młodzi na start (2015), Mazda design (2019), laureatka nagrody Must have 2016, III nagrody Stypendium YES (2019).

  • 2. rok: Renderowanie w KEYSHOT – kurs

    Kinga Pawlik / ASP Katowice

    20 listopada, godz. 9.40–13.00

    Koszarowa 19, s. 208

    Keyshot to program do kreowania wizualizacji. Podczas kursu uczestnicy poznają metody poruszania się i operowania poszczególnymi opcjami programu. Zrozumieją podstawowe strategie i metody wizualizacji. Umiejętnie zarządzać i edytować materiały, dobierać odpowiednie oświetlenie a także korzystać z efektów środowiska.

    Prowadzący:

    Kinga Pawlik – projektantka-pasjonatka. Ukończyła historię oraz edukację artystyczną na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach na kierunku Wzornictwo. Związana z macierzystą uczelnią, prowadzi zajęcia w ramach komputerowego wspomagania projektowania oraz rysunku prezentacyjnego. Zawodowo związana także z Husarska Design Studio jako projektantka produktu i strategii. Jej praca licencjacka, fotel bujany, realizowana we współpracy z Dobroteką została wyróżniona prze HOCHTIEF Polska SA w konkursie na najlepsza pracę dyplomową. Laureatka ogólnopolskich konkursów projektowych m.in. „Wizja Wypoczynku 2016”. Praca zrealizowana na ten właśnie konkurs została zaprezentowana w Mediolanie podczas Salone del Mobile Milano 2017 na wystawie „POLISH DESIGN. Tomorow is today”. W 2019 roku, zestaw krzeseł jej projektu, zdobył wyróżnienie w konkursie „ELLE Decortion. Młodzi na start”. Stypendystka Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso za wybitne osiągnięcia artystyczne.

  • 1. rok: Warsztaty Street Artowe – projektowanie szablonów

    Adrian Leszczuk / ASP Gdańsk

    21, 22 listopada, Gr 1: 9.40–13.00

    Raciborska 50, s. 203

    Podczas warsztatów street art'owych poznamy proces projektowania wielowarstwowych szablonów, a następnie tworzenia odbitek z wykorzystaniem farb w aerozolu. Zapoznamy się m.in. z cyfrowymi narzędziami do projektowania szablonów, technologią wytwarzania matryc oraz sposobami wykonywania grafik przy użyciu zaprojektowanych elementów.

    Prowadzący:

    Adrian Leszczuk – projektant wzornictwa. Pracuje również jako asystent w Pracowni Podstaw i Metodyki Projektowania na gdańskiej ASP. W ramach swojej działalności zawodowej zajmuje się projektowaniem produktu oraz wystawiennictwem; w latach 2013-2014 nauczyciel w pracowni podstaw projektowania w ZPPKP w Opolu; street-artowiec znany pod pseudonimem Istowski; entuzjasta farb w aerozolu.

     

  • 1. rok: Kaligrafia

    Filip Ciślak i Marek Markiewicz / ASP Katowice

    20, 22 listopada, godz. 13.50–17.10

    Koszarowa 19, s. 207

    Zadaniem uczestników warsztatów będzie zaprojektowanie i wykonanie własnego monogramu za pomocą technik kaligraficznych i literniczych.  Studenci zostaną zaznajomieni z warsztatem pisma odręcznego, nauczą się prawidłowo posługiwać stalówką i pędzlem, poznają różnice między różnymi mediami oraz zrozumieją podstawowe zagadnienia duktu i anatomii liter.

  • 2. rok: Kurs tworzenia wizualizacji

    Karol Sabalczyk / FINM

    21 listopada, godz. 9.40–18.00

    Koszarowa 19, s. 208

    Projektowanie i wizualizacje, czyli warsztat o tym co robić/próbować robić z wyrenderowanym obiektem w Adobe Photoshop.

    Prowadzący:

     

    Karol Sabalczyk, ur. 1985. Studiował architekturę i urbanistykę na Politechnice Śląskiej (dyplom 2011) i odbył rok 'Erasmusa' w ENSA Saint-Etienne.

    Pracował w biurach : 'ECDM' (Paryż), 'group_a' (Gliwice), 'JRK72' (Gliwice). Od 2013 prowadzi małą pracownię wizualizacji architektury 'finm' (finm.eu).

     

  • 2. rok: Alchemia technik szkliwienia – warsztaty

    Bogdan Kosak / ASP Katowice, Remigiusz Grit, Keramos

    22 listopada, godz. 9.40–19.00

    Raciborska 17, Pracownia rzeźby i ceramiki

    Uczestnicy warsztatów i prowadzący będą szkliwić kilkoma metodami i różnymi szkliwami na wcześniej przygotowanych kształtkach, z kilku rodzajów mas ceramicznych. Dzięki temu wyniki warsztatów będą porównywalne pod kątem analizy uzyskanych efektów. Warsztaty zakończy spotkanie z uczestnikami i prowadzącym w celu omówienia efektów uzyskanych w wypale.

    Prowadzacy:

    Bogdan Kosak – urodził się w 1966 roku w Suminie. Dyplom licencjacki obronił na Wydziale Szkła i Ceramiki Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Zajmuje się projektowaniem porcelany użytkowej i rzeźbą ceramiczną. Jest laureatem nagród głównych konkursu Śląska Rzecz (2006, 2011), a jego prace znajdują się m.in. w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Śląskiego w Katowicach czy w Zamku Cieszyn.Pracuje na kierunku wzornictwa w ASP w Katowicach. 

    Remigiusz Gryt – jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu Wydziału Ceramiki i Szkła. Dyplom uzyskał w 1989 r. w pracowni prof. Ireny Lipskiej-Zworskiej. Uczestniczył w wielu wystawach w Polsce oraz kilku zagranicznych między innymi we Francji i Czechach. Największa kolekcja jego prac znajduje się w Muzeum Historycznym w Bielsku-Białej, gdzie mieszka i prowadzi autorską pracownię oraz kursy z zakresu ceramiki artystycznej. Najczęściej realizuje wielkogabarytowe, kilkuelementowe formy rzeźbiarskie. Łączy w nich zgeometryzowaną bryłę z ekspresją malarską, uzyskaną przez mieszanie ze sobą różnorodnych materiałów i technik. Głównym źródłem inspiracji jest buddyzm zarówno w sferze filozofii jak i sztuki. Inną ważną inspiracją jest brzeg i tajemna głębia oceanu, rzeka – która jest symbolem podróży, przemijania, nietrwałości. Lubi także korzystać z koła garncarskiego zarówno do robienia form rzeźbiarskich jak i naczyniowych, łącząc często porcelaną z wielobarwnymi ułożonymi warstwowo, przenikającymi się masami szamotowymi.




Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.